Thursday, August 27, 2015

Tengok RTM...

Ye... disebabkan penangan drama Hanna Raudhah... aku skodeng lagi myklik nih...
Popular video Seligar... wah apakah itu...
Meh tengok jap....

Sara Ali lagi.... okla tengok jela... Ogy Ahmad Daud, Fadil Dani, Ungku Ismail Aziz... Cerita tauladan khas untuk raya...

This is another story that needs to be seen... please take a little time to watch this telefilm....

Montage.... si ninja berseligar kain hitam menutup mukanya hanya menampakkan sepasang mata...

Pehtu nampak plak mamat berseligar kain pelikat tengah angkot kayu... pehtu... takyah pehtu sangatla...

Cerita ni mengisahkan Mdm Ogy Ahmad Daud yang berpaling dari tuhan... hidup bersama dengan cucunya di kampung dengan mencari akar kayu.

Sara Ali yang balik ke Malaysia menjenguk bapa saudaranya dan nak buat assignment katanya... bertemu dengan ninja ditengah jalan yang selamatkan dia dari diragut...

Jalan ceritanya menarik... pada akula...
Memang kita selalu prejudis dengan orang lain... menghukum tanpa usul periksa... even aku sendiri pun macam tu... kita selalu dengar cerita buruk dan terus percaya... tapi kalau cerita yang baik mesti kita akan berfikir balik... yeke dia buat camtu... hah kan...
Cerita ni mengajar kita untuk buka mata... buka minda... memang tak semua orang tu baik... tapi tak semua orang tu pun jahat...

Disebabkan Sara... pakciknya dan orang kampung mula buka mata dengan kisah silam madam Ogy.... kenapa dia jadi sesat...

Kagum dengan kebaikan Adil aka Ungku Ismail dalam cerita ni... walaupun dah 30 tahun tapi dia tak pernah mempersoalkan cara neneknya tu... suci sungguh dia... aku bajet dia pon tak pi sekolah kot... hehehehe...

Anyways... cara Sara sangat menarik... walaupun dia kononnya dok kat aussie nun tapi diberikan didikan agama yang baik... cara menegur pon sangat baik... aku tergelak masa Mdm Ogy jemput Sara minum pada satu ramadhan... Mdm Ogy siap kuarkan balik air kopi yang masih berbaki dalam mulut dia... hehehe...

Aku faham perasaan Madam Ogy... faham kenapa dia jadik camtu... tapi tula... takde orang yang tarik dia balik... ujian dia kan...

So pada yang blom tengok cerita ni... pi carik... pi tengok... sangat worth it... Thank you Khir Rahman and the team for making such a nice story... kagum... awesome... len kali buat lagik cerita best eh...

Sekali lagi aku tepuk tangan untuk Sara Ali... Madam Ogy takyah cerita la... she's one of the best...

A good story... great cast... good vibe... 😊😊😊
Start making me in love with malaysian story again...
Aku bukannya benci dgn cerita melayu... cuma kebanyakan cerita sekarang yang menjamu benda yang sama dan aku jadi jemu... kahwin paksa... kawin terpaksa.... benci pehtu cinta... cinta pehtu benci...
Ye ye aku tau... rencah tu mesti ada... aku bukannya haters ke apa... cuma nak kelainan dari pembikin seni tanah air kita ni... ada je berlian dalam kaca-kaca... (in terms of cerita, filem and drama)

Aku sayang bangsa aku... ♡♡♡

No comments:

Post a Comment