Thursday, August 27, 2015

Cerita melayu lagik?!?!!??!

Well... actually aku homesick... hehehe dok jejauh ni nak nampak orang kulit cekelat like mine is very hard indeed.... and not all kulit cekelat like mine is easy to get along with... I don't have a love life so... no calling or texting or Skype ing or whatever except for a few calls I made to my mum... I know I need a life...

So for now my off days will be based on internet browsing or watching movie or cooking for a few friends I know. Dah bila macam tu kejadahnye aku pon tengok la cite melayu (alasan aku bagi is aku homesick) hahaha....

So somebody sarankan aku tengok TLU... entah apa bende... Teman Lelaki Upahan... tajuk cliche... tapi aku stop dari buat andaian awal utk cerita ni...

Ye... aku tau aku lambat tengok dari orang lain... aku taknak judge jugak sebab cerita yang lepas aku tengok menarik... sangat terkesan tengok drama Hanna Raudhah.... terbayang watak Hanna yang berubah jadi baik dek bimbingan Umi ngan Walid.... Ustaz Yusuf yang konfius2... malu2...  huahuahua....

So aku beralih arah ke love story sikit2la... jangan prejudis...

So untuk episod pertama... pengenalan untuk watak Kyra Lydia aka Siti Elizad and EL Ezwan Lutfi aka Ungku Ismail Aziz... second time nengok cite Encik Ungku ni jadik hero... okeh... dapat grasp sikit watak Kyra Lydia yang into her boyfriend dan tanggapan dia dengan family dia... si EL pulak watak sengal2 sikit... agak lucu tapi agak serabut jugak... hehehe....
First impression is not very impressed... but nevermind we move on to the next episodes... coz sometimes we have to look deeper to get a good story right... so move on gee... move on...

So the first few episodes a bit lagging but have a few points that they are trying to establish... aku gagahkan menonton lagi... sampaila boyfriend Kyra nak kawin lain... pehtu bapak Kyra suh kawin baru dapat harta (hah ni cam cerita2 melayu sekarang)dan Kyra berlanggar ngan EL... pehtu kena tampor pehtu Kyra nak upah EL pehtu love hate relationship dorang...

Memula aku tengok aku dah terfikir yang mak tiri Kyra cam jahat sebab Kak Zaryn Min muka yang control ala2 geram dengan perangai Kyra... hahaha

Aku suka tengok watak Encik Azhan Rani aka Pak Uda... hahaha paling terkesan masa dia dodoikan Mummy Kyra aka Azlina aka Kak Fazlina Ahmad Daud. Hahaha cikebum cikebum melekat dalam hati aku... hahhaahahaha

So lama-lama cerita ni dah built up aku tertarik... kisahnye mostly between Kyra and EL... EL yang awal2 aku rasa serabut menengoknye makin menarik... hahaha ada je jenis lelaki yang macam ni kan... sengal2 alang panggilnya... Dan bila dia dah tersuka tu nampak la kesungguhan dia pada Kyra...

Kyra pon makin berubah jadik baik... okla kan... watak lain aku suka si Adam... best friend EL yang sama sengal dengan EL... hahaha... maafla aku memanggil watak mereka sengal... tapi havoc2 hura hara bila diorang berdua... lawak2...

Banyak je moment sweet ala2 ais krim cayaq... hahahaha merajuk dan dipujuk... rindu merindu and aku kurang gemar EL marah Kyra kaw2 in public... But one thing about Kyra yang aku suka... even though she seems kuang ajaq sometimes... tapi masih cool... dia tak memekik2 meroyan... she's cool... marah pon cool... sedih pun cool.

Moment paling sweet terkesan... masa Kyra break up dengan EL kat restoran, (nak pegi toilet? To the left... sapa dah tengok akan faham) and of course masa EL bercerita dengan adik dia Ezwani Sophea aka Sharifah Aleya pasal Kyra... how he had fallen in love with her... dijamukan pulak dengan lagu instrumental sad romantic itew... muka serabut baru lepas kena lempang dengan Umi aka Madam Dian P. Ramlee

Ok verdict aku nak bagi... worth it la... kalau memang suka cerita cinta sweet sweet ala2... tengokla... tapi kena sabar sikit nak lepaskan episod awal2 tu... sbb aku kurang sabar... hahaha aku suka jump2 pehtu tak paham ulang balik...

Cerita ni banyak membebel... mumbling and talk to themselves... hahaha.... really a great scene to pull off... sometimes rasa cam itula perangai betul si EL aka Ungku Ismail Aziz nun...

Memang ada persamaan dengan cerita melayu zaman sekarang (bab cinta kawin paksa dan benci pehtu cinta)... bezanya watak antagonis tak menyerlah dalam cerita ni...

Pak Uda yang tak jahat sangat wataknya pun dah mati tengah2 jalan... Cerita ni lebih kepada pencapaian dan perubahan diri sendiri... senang kata cite ni takde penjahat... tapi aku suka... pandai Primeworks and Encik Azma Aizal Yusoof and team ni buat cerita... terima kasih daun keladi 😅😅😅


No comments:

Post a Comment